Tidus Clim - vovven från vidderna

Direktlänk till inlägg 4 juni 2011

Det blåser upp!

Av Tidus-Clim - 4 juni 2011 22:31

Solen sken från högan skyn denna förmiddag, jag galopperade genom storskogen med hussen och matten i faggorna och njöt av vinden. Väl hemma igen skulle vi bara in en kort sväng för lunch innan det bar av ut igen. Och då plötsligt...från horisonten växte en svart himmel, skuggor drog över hustaken och fåglarna slutade kvittra. Träden kastades på knä för blåsten och ett oväder rasade över oss med ösregn. Tack och lov hände inte mycket mer än så i vårt kvarter, men runt om i vårt län har en hel del tromber ruskat fram och vältrat träd och ställt till det. Tacka vet jag soffan under sådana omständigheter, matten och hussen har oroat strött tankar om min stolta uppsyn haffad av starka vindar och hjälplöst virvlande iväg i ruskiga stormbyar. Hemska tanke!

 
 
Kasper

Kasper

5 juni 2011 01:03

Näe!!! Såna hemska tankar som att du skulle virvla runt i stormen vill verkligen varken jag eller matte heller tänka!!!

Vi har hört att det varit riktigt rejäla tromber i dina trakter.

Matte hälsar förresten coh säger att jämfört med tidigare "nästan-blogg" på hemsidan så är det här att blogga med Blogger enkelt som en plätt! Hon behöver ju inte göra nånting själv!!!! Blogger förstorar och förminskar bilder "av sig självt", sparar och arkiverar.
Matte behöver ju bara skriva lite grann, som jag dikterar... ;)

http://kasperian2.blogspot.com

 
Ingen bild

Mamma

24 september 2011 15:26

Men, va har hänt, inget bloggande om climmen på såå länge, de var inte bra. Skärpning, matte. Vi vill se mera av hur hans dagar förflyter.
Han är ju så underhållande och fin och söt.

 
Annie

Annie

27 september 2011 17:29

Ja, jag och Joella undrar också vart ni tog vägen och vill gärna veta vad du gör om dagarna.
Joella har skaffat sig en alldeles egen blogg, hon också, precis som du :)
www.joella.bloggplatsen.se

http://www.peek-a-boos.bloggplatsen.se

 
Kasper

Kasper

18 oktober 2011 22:40

Jag tittar väl också in här i ödsligheten, och undrar hur du mår. Nu du Tidus, nu river väl höstvindarna i din vackra päls, kanske du rent av fått se lite snö också.
Hoppas i alla fall att du mår bra!

http://kasperian2.blogspot.com

 
Kasper

Kasper

19 oktober 2011 22:26

Hörrödu Tidus - nu när du äntligen gett ett livtecken ifrån dig igen, då går det inte att kommentera det inlägget!
Så då gör jag det här i stället. Väldans trevligt att se dig igen! :)

http://kasperian2.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tidus-Clim - 13 februari 2012 21:38

Matten har mist en hel del vett och etikett på senaste tid, vilket framgår av det beslut hon tagit. Min blogg läggs totalt på is, något den i och för sig har gjort nu sedan i höstas minst. Innan den den officiellt förklaras lagd på is vill jag dock b...

Av Tidus-Clim - 19 oktober 2011 00:09

För vad håller hon egentligen på med, hur har hon mage att frånta min ädla nos dess stora plats på internet. Jag en hund av nordanvinden, med vidder under tassarna och rymden över ryggen. Det har hänt mycket sedan sist, men det viktigaste är nog att ...

Av Tidus-Clim - 23 maj 2011 22:19

Sommaren knackar på fönstren och jag rusar vidare genom de stora skogarna. Under den senaste tiden har jag haft turen att promma en hel del promenader med sötaste Ebba. Jag har varit på allehanda skogsäventyr och tagit mig an en och annan sparvjakt. ...

Av Tidus-Clim - 3 maj 2011 21:24

Under denna händelserika dag har jag; Varit på en joggingtur med husse, i bekvämt tempo svepte vi fram längs strandvägen. Härligt att få ur sig vårkittlande energi. Varit på middag hos hussens mormor, en snäll och klok liten tant som klagar på at...

Av Tidus-Clim - 1 maj 2011 13:08

Plötsligt händer det..., årets första grillning i skogen med hussen matten, människomormorn och Nicki. Vilken hundlycka!       Det susade så i huvudet av skogens alla dofter och diverse vårkänslor att jag inte kunde sitta still till en börja...

Ovido - Quiz & Flashcards