Tidus Clim - vovven från vidderna

Alla inlägg den 10 november 2010

Av Tidus-Clim - 10 november 2010 16:54

- 12 har termometern klättrat upp till de senaste dagarna. Just nu yr snö och blåst utanför fönstrena medan jag kurar i köksbädden...Under förmiddagens strapatser åtog jag mig rollen av jakthund. Som en pil ven jag in under en gran och ut på andra sidan rusade två fasaner fram! "Fasaner" utbrast matte förvånat, dessa ståtliga fåglar hör ju liksom inte till vår norrländska fauna, men lika frestande var det att springa efter dem för det. Tyvärr blev det inget fjäderfä för mig den här gången, ingen hare heller för den delen...trots att jag satte nosen i backen, som en stövare i miniatyr, efter alla harspår hittade jag aldrig fram till någon harpalt...Älgen då? Den gamle rakaren har inte behövt vinterflytta närmare vårt bostadsområde ännu. Men jag väntar att han ska dyka upp i slutet av december, början av januari någon gång och tugga bark från diverse villaägares buskar precis som han brukar. Då minsann blir det andra spårbullar...


Ovido - Quiz & Flashcards