Tidus Clim - vovven från vidderna

Alla inlägg den 1 september 2010

Av Tidus-Clim - 1 september 2010 22:16

Nu ligger jag intill, med stora tindrande ögon och blickar som tröstar och värmer när matten är febrig och trött. För när hon fryser kryper jag närmare, lägger huvudet i hennes famn och tittar fint på sned. Då känner jag i kroppen hur hennes hjärta hettar så att det bränner under mina trampdynor...och när hon tittar tillbaks på mig säger hennes ögon tack - jag älskar dig, och så skaldar hon för mig;


Fina Tidus clim som får hjärtat att dansa,

ögon att stråla och hoppet att lysa,

Närhelst du leende mot mig svansa,

och kommer till min famn för att mysa

Då ler du mot mig på hundars vackra vis,

jag viskar till dig att du är min vän alltid,

mitt hjärtas stora värme ett kärlekens pris,

en som skänker mig gåvan av nuet i frid


- matte

Presentation

I ett fjärran land finns en liten hund som här presenterar sina äventyr för en stund. En vardag så gyllene med fyrbent filosofi för vad vore livet utan lille hunds vovveri.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards