Tidus Clim - vovven från vidderna

Alla inlägg den 23 december 2009

Av Tidus-Clim - 23 december 2009 15:48

Spöklika skall fyllde trapphuset denna förmiddag före Julafton. Ytterst mystiskt ansåg jag vilket jag gnällandes och gläffsandes lät människoflocken få veta (hela matte-släktdrösen var på besök). När dem sedan skulle bege sig ut i trapphuset som fortfarande fylldes av skall, visade det sig att två hundspöken hemsökte trappuppgångarna. Hur dem hamnat där, med full koppelmundering, vet nog bara hundgudarna men människosällskapet fick fullt sjå med att "fånga" in dessa vålnader som enträget försökte ta sig ut ur trapphuset till gården.

Till sist misslyckades spökföretaget och två vita samojeder (fortfarande spöken enligt min mening) fick stängas in i en lägenhet vars dörr stod öppen och ingen var hemma (???) Enligt mina briljanta slutsatser så antar jag att någon halvvirrig julstressad tvåbent både glömt att ta av hundarna koppel och diverse samt att låsa efter sig (ingen var hemma)...stackars vita vålnader, jag förstår att dem tjutande hemsöker trapphuset så totalt bortglömda...




Presentation

I ett fjärran land finns en liten hund som här presenterar sina äventyr för en stund. En vardag så gyllene med fyrbent filosofi för vad vore livet utan lille hunds vovveri.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards