Tidus Clim - vovven från vidderna

Direktlänk till inlägg 2 juli 2010

Frasse kommer flygande

Av Tidus-Clim - 2 juli 2010 19:01

När jag och matte gick ut ur husporten under förmiddagen räckte det med att jag tog fem-sex steg innan utmaningarna började. En annan kvartersherre, Frasse, kom rännande mot oss i lösa språng. Frasse är en sjuårig bichon/jack russell med en aningens macho läggning och en förkärlek för att rymma. Vilket var fallet även denna gång. Nåja så sa matte, "gå hem med dig nu", men Frasse var lite i utmanartagen och närmade mig med spända blickar, varpå matte markerade ett ordentligt nej åt honom och tog mig vidare längs gatan. Men den rackaren fortsatte att försöka sig på oss, han gled runt oss i cirklar och seglade upp jämsides, gjorde allt för min kontakt. Men utan att lyckas, för efter ca 13 försök med min matte i bestämda hänvisningar genom kroppspråk och centrerade budskap så gav han äntligen upp...

...För att istället rusa åstad mot Nicki som i fjärran kom gående med min människomormor. Nicki behövde, som vanligt, bara stirra med sina mest bestämda blickar på honom för att få den lille uppstickaren att veta att inga machofasoner är så mycket att komma med. Sedan visade Nicki honom vägen hem och jag väntade fint vid vägkanten tills Nickis räddningmission av den lille herren var över och vi kunde fortsätta vår förmiddagssväng...

 
 
Anna med flock

Anna med flock

2 juli 2010 21:20

Skönt att det slutade väl och att matte kunde klara biffen då du slapp försvara dig eller så... Hoppas ni får en fin helg!

http://timsevimse.blogg.se

 
Kasper

Kasper

2 juli 2010 23:10

Visst, med både en skräckinjagande - hihihi - matte och en Nicki, så kan du ju lugnt överlämna åt dem att ta hand om flygande frassar... ;)

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
Myrra

Myrra

3 juli 2010 21:06

Det var då en envis rackarvovve den där Frasse! Hoppas han gick hem och skämdes lite!;)

http://hundenmyrra.blogspot.com

 
Ingen bild

malte o snoken

4 juli 2010 15:56

Men vilken bråkmakare, vilken tur att det löste sig så lyckligt!
slafspuss i värmen

 
Wille

Wille

6 juli 2010 21:50

Vicken himlars tur att Nicki dök upp så Frasse slutade bråka med dig. En sådan kompis ska man ha, en som finns där när man mest behöver det, så är det ju.

http://willebus.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tidus-Clim - 13 februari 2012 21:38

Matten har mist en hel del vett och etikett på senaste tid, vilket framgår av det beslut hon tagit. Min blogg läggs totalt på is, något den i och för sig har gjort nu sedan i höstas minst. Innan den den officiellt förklaras lagd på is vill jag dock b...

Av Tidus-Clim - 19 oktober 2011 00:09

För vad håller hon egentligen på med, hur har hon mage att frånta min ädla nos dess stora plats på internet. Jag en hund av nordanvinden, med vidder under tassarna och rymden över ryggen. Det har hänt mycket sedan sist, men det viktigaste är nog att ...

Av Tidus-Clim - 4 juni 2011 22:31

Solen sken från högan skyn denna förmiddag, jag galopperade genom storskogen med hussen och matten i faggorna och njöt av vinden. Väl hemma igen skulle vi bara in en kort sväng för lunch innan det bar av ut igen. Och då plötsligt...från horisonten vä...

Av Tidus-Clim - 23 maj 2011 22:19

Sommaren knackar på fönstren och jag rusar vidare genom de stora skogarna. Under den senaste tiden har jag haft turen att promma en hel del promenader med sötaste Ebba. Jag har varit på allehanda skogsäventyr och tagit mig an en och annan sparvjakt. ...

Av Tidus-Clim - 3 maj 2011 21:24

Under denna händelserika dag har jag; Varit på en joggingtur med husse, i bekvämt tempo svepte vi fram längs strandvägen. Härligt att få ur sig vårkittlande energi. Varit på middag hos hussens mormor, en snäll och klok liten tant som klagar på at...

Presentation

I ett fjärran land finns en liten hund som här presenterar sina äventyr för en stund. En vardag så gyllene med fyrbent filosofi för vad vore livet utan lille hunds vovveri.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards