Tidus Clim - vovven från vidderna

Alla inlägg under december 2009

Av Tidus-Clim - 8 december 2009 12:48

Tidus presenterar: "Vildsint dvärgtroll mot röde boll"




Av Tidus-Clim - 6 december 2009 13:53

  • Istäcke över älven
  • Busiga skogsturer
  • Tid med Nicki, husse & matte
  • Färskfoder
  • Rullning i illaluktande
  • Spår efter vilt och andra mystiska skogsväsen
  • Dessert a la kattskit
  • Lek och brottning med diverse



Förhoppningsvis går alla mina julönskningar i uppfyllelse. Idag införlivade faktiskt husse och matte en av dem till min stora lycka. Det blev en väldans busig skogstur på förmiddagen. Vi tre snötumlade genom det vita landskapet i fulla fläng, som dårar rännde vi i snön och från alla håll och kanter flydde små sparvar ur vår väg.

Av Tidus-Clim - 5 december 2009 11:38

Jag återvände alldelens nyss till lyans varma vrå belägrad av snöfolket. Slitande och iskallt bitande hängde de retsamt i min vackra benbeklädnad. Det fanns inget annat att göra än att slita dem i stycken, äta upp dem och emellanåt fräta dem till döds med min vassa tunga. Det blev minsann upp till kamp på hallmattan innan jag gick segrande ur striden.

Totalt belägrad


  

tunga på intåg


  

  och kampen tar vid...

Av Tidus-Clim - 4 december 2009 15:23

Inte gick det många dagar efter att matte införkaffat ett canvas halsband till mig som hon tappade mitt vackra läderhalsband ute, den ärtan. Inte heller tappade hon det medan marken fortfarande var bar och blöt utan självklart samma kväll som snön började att falla. Så nu ligger det lilla läderstycket där ute i stora världen någonstans begravt utan min vackra hals att pryda. Nåja hon gjorde ett gott ersättningförsök i ett substitut av benämning rancher från Jokke. Läder är min andra hälft här i världen och ingen canvas ska tro sig ta den platsen...


Nåja, idag kan jag gladeligen meddela att jag äntligen återvänt till bloggen i mer permanent skala, internet är instalerat ackopanjerat av mina gubbförundrade gläffs. En underlig elektrisk man inträdde nämligen den nya lyan för inte så länge sedan, han betedde sig sannerligen inte enligt hundens vett och etikett som han petade i väggen på alla fyra. Detta absurda beteende föranledde en riktig sömn i min kropp och medan han åter kopplade in "min elektroniska version" (d.v.s. min blogg) på internet tog jag mig en lur...zzz





Av Tidus-Clim - 2 december 2009 15:28

När nu äntligen min älskade snö återvänt, och det med djupa besked, så börjar matte drömma om varmare och ljusare tider. Själv har jag ett vagt minne någonstanns i bakhuvudet om ljumma vindar, strålande sol och öppna vatten...hmm, nåja åter till bus med Nicki i nuet


  

Presentation

I ett fjärran land finns en liten hund som här presenterar sina äventyr för en stund. En vardag så gyllene med fyrbent filosofi för vad vore livet utan lille hunds vovveri.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards