Tidus Clim - vovven från vidderna

Alla inlägg den 17 maj 2010

Av Tidus-Clim - 17 maj 2010 20:00

Tidigt i gryningen väcktes både jag och mina tvåbenta av blixtar och dunder. Det mullrade och morrade från himlen med en sådan kraft som jag aldrig hört förr. Och då mindes jag, ihopkurad mellan hussen och matten med ett öga på himlen, hur min hundmamma berättat för mig när jag var liten valp om Åskrackorna Blixten och Dunder:


"Med väldiga käftar, som i enorma ljussken blixtrar över himlen, kastar dem sig rytande mot varandra i en kaskad av vidunderliga morranden emedan de slåss för värme och kyla. Blixten är blå och rykande kall medan Dunder är röd och brinnande varm. Resultatet av deras duster är klimatet som kommer med åskan eller far med den, beroende på vem som segrar ur striden. Men var inte rädd lille valp, åska - som deras evighetsdömda strider kallas, - är inte farlig"...


Så med min hundmammas lugnande ord i tankarna somnade jag om...

Presentation

I ett fjärran land finns en liten hund som här presenterar sina äventyr för en stund. En vardag så gyllene med fyrbent filosofi för vad vore livet utan lille hunds vovveri.

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards