Tidus Clim - vovven från vidderna

Alla inlägg den 30 maj 2010

Av Tidus-Clim - 30 maj 2010 11:27

Dagen har hittills gått i buseriets tecken, det vill säga med min svans i rackartygets strömlinjeformning. När jag närmare mig diverse katt toaletter utomhus och jag någonstanns i mitt clementinformade bakhuvud minns att sådana är förbjudna, då blir dem helt plötsligt intressantare än någonsin förut. Och när sedan matten hojtar "usch och blä" så uppnår jag den högsta av önskade adrenalinkickar - "Yahoo" känns det i lill kroppen emedan spänningen rusar. Leken går alltså ut på att jag ska hinna grabba tag i en kattlort eller två innan matten hinner erbjuda något som smakar godare eller är roligare, vilket är högst osannolikt.

Nackdelen med leken är att den är lämnad i katternas våld för att egentligen fungera. Matten har nämligen lärt sig var, under vår runda, som katterna gör nummer 2. Därmed brukar hon för det mesta hinna få mitt briljantaste fokus innan jag kommer ihåg var vi egentligen befinner oss mellan de olika katt toaletterna. Så en vädjan till er felis silvestris catus där ute - variera er lite mer va, en nummer 2 fungerar lika bra på gräs, grus och bråte som i sand mån ni tro.


För övrigt har jag spatserat med min stolta svans i vädret bredvid den största av kvaterets herrar idag. Ni kanske minns Berner sennen hanen Caruso, Nickis tjusige kavalier, han slog oss i alla fall följe en liten bit i kråk-riket.


Nu ska jag snart ta mina tvåbenta på släptåg och bege mig till Nickis domäner, där ska det grillas och enligt mina beräkningar kommer det att smakas annat än bara basilika från deras trädgård...

  

Basilika hund

Presentation

I ett fjärran land finns en liten hund som här presenterar sina äventyr för en stund. En vardag så gyllene med fyrbent filosofi för vad vore livet utan lille hunds vovveri.

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards