Tidus Clim - vovven från vidderna

Direktlänk till inlägg 4 maj 2010

Att betala med fartstreck för rutten fisk

Av Tidus-Clim - 4 maj 2010 10:00

Jag lät mig minsann inspireras och influeras av två coola taxrullar i går ...En rutten fiskhög i vägen för min delikata framfart blev för frestande för att motstå. Inte för att det finns någon anledning, enligt hundars lagbok, att faktiskt motstå en sådan gratis fascinationens underbara upplevelse. Jag undrar minsann hur ni tvåbenta skulle förhålla er ute i en grå ödemark där godsaker hörde till endast avlägsna drömmar, och ni så plötsligt skulle finna er ståendes framför ett gnistrande uppdukat fikabord. Kanske skulle ni hugga en tugga eller två, i synnerhet om bordet pryddes med texten av ert namn. För på så vis känner sig en liten hund inför den briljanta fiskedoften.

Men den fruktade konsekvensen att vänta av denna ruttna fiskehysteri är dessvärre en ordentlig dusch, med rubb och skrubb....


  

Blä på dig husse...


     



Sedan tar den befarade dårpippin hela mitt väsen i besittning tills det mesta av min blöta päls "vindtorkar"



Jag är inte abstrakt, mer då ett fartstreck  ...


        

   Lugnet efter stormen....och sedan soffdeckad...

 
 
Ingen bild

malte o snoken malte o snoken

4 maj 2010 15:29

Hi hi hi vilka bra skak o skvättbilder! Förstår att du riktigt blurp-lipar åt husse, att bada oss är inte snällt alls!
slafspussar

 
Den gamle emigranten

Den gamle emigranten

4 maj 2010 18:29

Häromdagen pratade jag om skunklukt. Det var ju verkligen tur att det inte var en sådan du mötte och fick lukta på. För om det skulle hända finns det endast en lösning för att bli av med den hemska lukten och det är att bada i tomatsoppa. Jo, det är sant. Jag har hört det tidigare och för att förvissa mig om att det är sant har jag gogglat lite på ämnet.

Här är det genomgående rådet: "Give your dog a bath in tomato juice. Make sure you let it set on the dog for about 5 mins. Work it well down into the coat and skin."

Så du kom jämförelsevis lätt undan.

http://dengamleemigranten.bloggplatsen.se

 
Wille

Wille

5 maj 2010 00:13

Förstår att det inte är din favoritsysselsättng att badas. Det kan ju även jag hålla med om vad gäller för egen del.
Däremot lite tokfart efteråt, det är skoj det, bara man hinner se vart man springer !
Sov gott nu nybadad, och fräsch som ett sommarregn !

http://willebus.bloggagratis.se

 
Kasper

Kasper

5 maj 2010 01:48

Hihihi, vilka härliga bilder! Men det ser jobbigt ut! Fattar precis varför du ser ut som du gör på nedersta bilden! Härligt sur, precis som jag känner mig ibland. Men bara ibland. ;)

http://www.belof.se

 
Myrra och Tindra

Myrra och Tindra

5 maj 2010 21:37

Ååå - fisk som är så härligt smaskigt och RUTTEN fisk - ännu härligare!! Du har mina sympatier helt klart!

http://hundenmyrra.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tidus-Clim - 13 februari 2012 21:38

Matten har mist en hel del vett och etikett på senaste tid, vilket framgår av det beslut hon tagit. Min blogg läggs totalt på is, något den i och för sig har gjort nu sedan i höstas minst. Innan den den officiellt förklaras lagd på is vill jag dock b...

Av Tidus-Clim - 19 oktober 2011 00:09

För vad håller hon egentligen på med, hur har hon mage att frånta min ädla nos dess stora plats på internet. Jag en hund av nordanvinden, med vidder under tassarna och rymden över ryggen. Det har hänt mycket sedan sist, men det viktigaste är nog att ...

Av Tidus-Clim - 4 juni 2011 22:31

Solen sken från högan skyn denna förmiddag, jag galopperade genom storskogen med hussen och matten i faggorna och njöt av vinden. Väl hemma igen skulle vi bara in en kort sväng för lunch innan det bar av ut igen. Och då plötsligt...från horisonten vä...

Av Tidus-Clim - 23 maj 2011 22:19

Sommaren knackar på fönstren och jag rusar vidare genom de stora skogarna. Under den senaste tiden har jag haft turen att promma en hel del promenader med sötaste Ebba. Jag har varit på allehanda skogsäventyr och tagit mig an en och annan sparvjakt. ...

Av Tidus-Clim - 3 maj 2011 21:24

Under denna händelserika dag har jag; Varit på en joggingtur med husse, i bekvämt tempo svepte vi fram längs strandvägen. Härligt att få ur sig vårkittlande energi. Varit på middag hos hussens mormor, en snäll och klok liten tant som klagar på at...

Presentation

I ett fjärran land finns en liten hund som här presenterar sina äventyr för en stund. En vardag så gyllene med fyrbent filosofi för vad vore livet utan lille hunds vovveri.

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards