Tidus Clim - vovven från vidderna

Alla inlägg den 14 april 2010

Av Tidus-Clim - 14 april 2010 16:13

Liggandes i sängen med morgondimman ännu tung utanför fönstret har jag hört hur husse och matte talat om att internet ska återuppstå imorgon kväll. Hur det nu blir med den saken återstår att se men min förhoppning är alltså att vara tillbaka i bloggeriet inom mycket kort.

Hur som helst har det varit en underbar vårdag bland flera idag, förmiddagsrundan sattes klockrent av mina fyra små ben intill Nicki, matte och människomormor. Solen lyste, fåglarna kvittrade och i vanlig ordning ilade mängder av smältvatten längs diverse snöhögar. Vi passerade Nickis ståtliga kavalier Caruso som björnögd sneglade på mig någonstanns där uppifrån. Och sedan, till min stora förtjusning, mötte vi också min söta Ebba! Självklart flörtade jag med lite bus, och blev också för en kort stund besvarad. Men söta Ebba var lite trött idag så jag fick hålla mig en aning på herrarnas mattkant. Något jag föresten lyckats med hela dagen, tygla vårmonstret det vill säga. För så lugn (ja det ordet finns i mitt vokabulär) som jag varit idag har inte matte sett på maken till i mitt tvååriga jordelivs historia. I alla fall inte under inflytande av vårens alla frestelser.


Tjuvlyssnar på husse och matte om min blogg återkomst...

     

  





Presentation

I ett fjärran land finns en liten hund som här presenterar sina äventyr för en stund. En vardag så gyllene med fyrbent filosofi för vad vore livet utan lille hunds vovveri.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards