Tidus Clim - vovven från vidderna

Alla inlägg den 26 april 2010

Av Tidus-Clim - 26 april 2010 08:00


Hit och dit ränner jag längs skaren

Grinar flinande mot solen och vårflärden

Nosar i hundra knyck efter haren

Vet att jag med min lilla del äger hela världen


Mina små tassar kastar mig fram

Upp och ner flyger jag genom skogen

Slingrar mig slalom mellan sten och trädstam

men håller mig också nära flocken jag är trogen


För där är en liten hund trygg i kropp och själ

Att få nosa vildmarken runt med goda vänner

inger stolthet, mod och sinnets väl

men också avslappning utan att hjärtat spänner


När två ögon blir fler

och vi glider fram i en hjärtats formation

så mycket mer vi ser

sittandes på vänskapens tron


- Tidus Clim


Presentation

I ett fjärran land finns en liten hund som här presenterar sina äventyr för en stund. En vardag så gyllene med fyrbent filosofi för vad vore livet utan lille hunds vovveri.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards