Tidus Clim - vovven från vidderna

Alla inlägg den 5 juni 2010

Av Tidus-Clim - 5 juni 2010 11:04

Igår kom den söta Ebba för att husera i min flock. Hon är en mycket omtyckt flockmedlem med en hel del bus under sina buskiga ögonbryn. Vi har rullat runt en hel del tillsammans, i sanning lär hon mig att finslipa mina krumelurer på diverse mattor. Nyss kom vi in från en rykande flängande skogspromenad med mig och Ebba i främsta ledet. Matten hängde mest i luften efter oss där vi spurtade fram mellan tallarna som riktiga jakthundar. Kulle upp och kulle ner ägnade vi oss åt fyrsprång om vi inte stänkte ner lingonris med sköna dofter. För nu sover vi en stund, det behövs vilas inför nästa äventyr...



"Du och jag Ebba..."


     

Presentation

I ett fjärran land finns en liten hund som här presenterar sina äventyr för en stund. En vardag så gyllene med fyrbent filosofi för vad vore livet utan lille hunds vovveri.

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards