Tidus Clim - vovven från vidderna

Alla inlägg den 30 juni 2010

Av Tidus-Clim - 30 juni 2010 15:32

Sommarsolen har lyst upp min väg under flera dagar nu till min halvnöjda hundglädje. Stark sol i timtal är inte alltid vad vi hundar föredrar, skugga och svala sommarbrisar står minsann högre på listan. Under en av dessa soliga sommardagar har jag hör och häpna träffat ännu fler tjejer! Igår eftermiddag rundade jag ett hörn och mötte dvärgschnauzrarna Inez och Maja, som jag aldrig träffat förr. Maja löpte och jag förvandlades till en vildsint hingst i samma sekund som den söta löpdoften träffade min nosradar (för alltid inställd på löpfrekvensen). Jag drog och slet som en vettvilling i kopplet skrek och pep, och röt lite på matte för att hon så taktiskt blockerade mitt fina fritt fram till en sån underbar doft. Hur som helst så fortsatte vi medan jag trånande försökte kasta blickar över skuldran...Men, när vi så nådde cykelvägen vid vattnet så hördes dundrande hundtassar mot marken. "tadaa" viskade någon i mina hundöron och plötsligt stod dem där, Inez med Maja, nos mot nos med mig, lösa och glada. Ojdå, utbrast matte men lät mig hälsa och så var leken gjord. En liten stund fick jag rusa av mig med brudarna innan jag blev lite för tokfixerad vid Majas bak, då blev det illskna nej från mattes sida och tydliga krav om att lägga band på sig. För att lugna er som inte hört talas om mig förrut så har jag som bekant undergått hundrabbins magiska formler och föralltid förlorat förmågan att sätta bebis Tidusar till världen. Hur som helst blev jag väldigt kär och känner mig som ingen annan tjejtjusare med så mycket snyggingar i kvarteret...


Nåja nu ropar matte - dags för joggingrundan i storskogen...

Ovido - Quiz & Flashcards