Tidus Clim - vovven från vidderna

Direktlänk till inlägg 8 april 2010

Finbesök av Ebba

Av Tidus-Clim - 8 april 2010 11:15

Just nu håller jag och matte till hemma hos människomormor och människomorfar, därav bloggtillgången. Vi har just kommit in från en mycket givande förmiddagspromenad, jag skötte mig excellent och smälte samman med mattes steg likt hennes skugga. "Jätte duktig Tidus", hördes var och varannan meter ...

Sedan har jag ju utlovat foton från älskade tax Ebbas förnämliga besök, så varsågoda att klicka på bilderna;


  

Du är allt bra söt du tjusiga Ebba


       

     


 
 
Ingen bild

malte o snoken

8 april 2010 13:44

Å det var en snygg tjej! Vi ylar av avundsjuka här borta!! Stiliga mustascher hon har! Mkt större o stiligare än våra...
slafspussar

 
Ingen bild

Ebba tax

8 april 2010 14:06

Hej Tidus! Vilka fina bilder din matte tog på oss! Det var himmla kul att hälsa på hos dej, det tyckte min "lill-matte" Maria också säger hon! Jag har dock ännu inte lyckats klura ut vad det var som luktade så gott och spännande i rummet med den stora buren... :) Vilken fin blogg du har, du är ju jätteduktig på att skriva. Voff!!

 
Anna med flock

Anna med flock

9 april 2010 11:19

Åh vad fina ni är ihop och duktig du är som sköter dig så fint!

Jo det där med stress är inte helt lätt även om Ina för det mesta har gjort stora framsteg med tanke på hur hon var när vi tog över henne så är det jobbigt när hon väl backar i träningen igen. Ina är ju också kastrerad/steriliserad, hon löpte 4ggr/år och hade hemska skendräktighetsperioder då hon blev psykiskt väldigt stressad och lite "vass". Nu är hon jämnare i humöret men hon behöver fortfarande lära sig att stessa ner, speciellt i passiva situationer.

Ha en fin helg!

http://timsevimse.blogg.se

 
Kasper

Kasper

9 april 2010 23:39

En sån mysig liten Ebba, och så fin du också är!!!
När jag ser dom där bilderna kommer jag att tänka på min Mollie... Av någon anledning... ;)

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tidus-Clim - 13 februari 2012 21:38

Matten har mist en hel del vett och etikett på senaste tid, vilket framgår av det beslut hon tagit. Min blogg läggs totalt på is, något den i och för sig har gjort nu sedan i höstas minst. Innan den den officiellt förklaras lagd på is vill jag dock b...

Av Tidus-Clim - 19 oktober 2011 00:09

För vad håller hon egentligen på med, hur har hon mage att frånta min ädla nos dess stora plats på internet. Jag en hund av nordanvinden, med vidder under tassarna och rymden över ryggen. Det har hänt mycket sedan sist, men det viktigaste är nog att ...

Av Tidus-Clim - 4 juni 2011 22:31

Solen sken från högan skyn denna förmiddag, jag galopperade genom storskogen med hussen och matten i faggorna och njöt av vinden. Väl hemma igen skulle vi bara in en kort sväng för lunch innan det bar av ut igen. Och då plötsligt...från horisonten vä...

Av Tidus-Clim - 23 maj 2011 22:19

Sommaren knackar på fönstren och jag rusar vidare genom de stora skogarna. Under den senaste tiden har jag haft turen att promma en hel del promenader med sötaste Ebba. Jag har varit på allehanda skogsäventyr och tagit mig an en och annan sparvjakt. ...

Av Tidus-Clim - 3 maj 2011 21:24

Under denna händelserika dag har jag; Varit på en joggingtur med husse, i bekvämt tempo svepte vi fram längs strandvägen. Härligt att få ur sig vårkittlande energi. Varit på middag hos hussens mormor, en snäll och klok liten tant som klagar på at...

Ovido - Quiz & Flashcards