Tidus Clim - vovven från vidderna

Direktlänk till inlägg 18 april 2010

Snyltar hund...

Av Tidus-Clim - 18 april 2010 14:58

Matte tittade lite konstigt på mig från köket i förmiddags, jag kan inte för mina fyra tassar förstå vad hon menade med det. Hennes sneglande blickar höll i sig ett bra tag helt utan belägg. Jag som satt så fint på mattan nedanför hennes lunch i vardagsrummet, vad i allsin dar skulle kunna befoga sådan misstänksamhet...


 avtryck på bordet...

 
 
Myrra och Tindra

Myrra och Tindra

18 april 2010 16:25

Ja, man kan undra! Mattar är bra konstiga ibland...;)

http://hundenmyrra.blogspot.com

 
Wille

Wille

18 april 2010 21:48

Nämen vad hade du gjort ? Ja det kan man undra. var det måhända ngt som smakade bra ? Hmmm sa hon ingte som förrådde henne då ? Konstigt. Det var ju ett mysterium det med..........

http://willebus.bloggagratis.se

 
Kasper

Kasper

18 april 2010 23:24

Min absoluta mening är att när mattarna äter sin lunch vid låga bord, då får dom skylla sig själva om det händer mystiska saker.
Det finns väldigt många mysterier här i världen. :D

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
Den gamle emigranten

Den gamle emigranten

19 april 2010 16:21

Ett tipps. Torka av fötterna ordentligt på mattan först nästa gång.

http://dengamleemigranten.bloggplatsen.se

 
Anna med flock

Anna med flock

19 april 2010 18:50

Taskigt med synliga avtryck, lite svårt att spela oskyldig då;)

Angående att få upp fokus/kontakt från hunden så har jag satsat mycket på att belöna varje tillfälle till spontankontakt som mina hundar ger under ex en promenad... ibland kan jag bara stanna ute på en promenad och vänta ut dom...tillslut undrar dom varför i hela friden matte står still och då brukar dom kika på en även om det kan ta tid ibland beroende på störningarna runt oss. När dom väl kikar, om så bara ett kort ögonblick så belönar jag, i början ganska översvallande. Vänder även och går åt fel håll och belönar när hunden tar kontakt. Jag "hittar" roliga godisgömmor/leksaker som hunden inte komemr åt förrens den kikar på mig mm.

Jag använder mig mycket av klicker och försöker belöna när hundarna själv tar kontakt, det räcker med ett ögonkast i början och sen höjs kraven från min sida sucecsivt beroende på miljö och störning. Detta för jag tror att hundarna lär sig bättre om dom själva får lära sig att söka vår kontakt istälelt för att vi ska locka och pocka på dom. Vill att hunden tillslut ska förstå att det lönar sig att hålla koll på matte för då kan det hända roliga saker... Nu har jag rätt långt kvar med Ina dock då hon är väldigt bra på att "roa sig själv" och jag gärna tjatar för mycket på henne men jag hoppas på att tålamod och tillräckligt värdefulla belöningar ska få henne att allt mer välja mig istället för omgivningen. I dagsläget fungerar det mest i träningssituationer men sämre i vardagslunken.

Vet inte om du blev nåt klokare av mitt svamlande? Annars får du fråga mer specifikt så ska jag försöka svara :)

Ha det gott!

http://timsevimse.blogg.se

 
Ingen bild

malte o snoken

21 april 2010 19:37

kan inte alls förstå vad som gav henne den tanken!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tidus-Clim - 13 februari 2012 21:38

Matten har mist en hel del vett och etikett på senaste tid, vilket framgår av det beslut hon tagit. Min blogg läggs totalt på is, något den i och för sig har gjort nu sedan i höstas minst. Innan den den officiellt förklaras lagd på is vill jag dock b...

Av Tidus-Clim - 19 oktober 2011 00:09

För vad håller hon egentligen på med, hur har hon mage att frånta min ädla nos dess stora plats på internet. Jag en hund av nordanvinden, med vidder under tassarna och rymden över ryggen. Det har hänt mycket sedan sist, men det viktigaste är nog att ...

Av Tidus-Clim - 4 juni 2011 22:31

Solen sken från högan skyn denna förmiddag, jag galopperade genom storskogen med hussen och matten i faggorna och njöt av vinden. Väl hemma igen skulle vi bara in en kort sväng för lunch innan det bar av ut igen. Och då plötsligt...från horisonten vä...

Av Tidus-Clim - 23 maj 2011 22:19

Sommaren knackar på fönstren och jag rusar vidare genom de stora skogarna. Under den senaste tiden har jag haft turen att promma en hel del promenader med sötaste Ebba. Jag har varit på allehanda skogsäventyr och tagit mig an en och annan sparvjakt. ...

Av Tidus-Clim - 3 maj 2011 21:24

Under denna händelserika dag har jag; Varit på en joggingtur med husse, i bekvämt tempo svepte vi fram längs strandvägen. Härligt att få ur sig vårkittlande energi. Varit på middag hos hussens mormor, en snäll och klok liten tant som klagar på at...

Ovido - Quiz & Flashcards