Tidus Clim - vovven från vidderna

Direktlänk till inlägg 22 april 2010

Flockspårning

Av Tidus-Clim - 22 april 2010 12:36

Enligt matte hör jag till varianten tjejtjusare, så under förmiddagen fick jag sällskap av två sköna vovvebönor. Först visste jag inte till mig av buserier men efter en liten stund sansade jag mig till förmån för min mera gentlemannamässiga sida. Ebba och Nicki påminde mig om min förträffliga nos, och vad annat kan man egentligen tänka på än dofternas alla färger intill en sådan nosexpert som Ebba. Inte en centimeter av marken lämnades åt slumpen, vad som helst kunde ligga i mossen längs vår väg, och se där - Nicki hittade minsann en bit kattskit.


Ebba och Nicki har ju välsignats med kamoflagens beräknande hand, så för min del gällde det att smyga extra försiktigt fram under nosjakten, för att inte bli upptäckt av eventuella brödbitar, skitbitar eller annat smått och gott.


  

  


Sedan drog jag en repa ut på den tunna isen trots mattes markanta vrål om "nej", så efter det fick jag underkasta mig den långa springlinan. Det brukar ju heta stor i orden liten på jorden och enligt matte hade inget kunnat beskriva mig bättre.


  


Sedan tog vi alla tillsammans en raggar sväng längs gatorna fram, självklart under mitt befäl...

  

 
 
Den gamle emigranten

Den gamle emigranten

22 april 2010 18:24

Visst finns det ett svenskt uttryck i den här stilen:"Det var inte kattskit heller!" Men i det här fallet var de ju just det det var. Gratulerar till fyndet!

http://dengamleemigranten.bloggplatsen.se

 
Myrra och Tindra

Myrra och Tindra

22 april 2010 19:14

Oj, Tidus!! Akta dig för att springa ute på isen! En av mattes hundar gjorde det en gång för länge sen och höll på att drunkna!

http://hundenmyrra.blogspot.com

 
Ingen bild

malte o snoken

22 april 2010 19:19

Å det var en snygging du varit ute o nosat med idag du har tur du!
taxpuss

 
Kasper

Kasper

23 april 2010 00:00

Tidus, LÅT BLI att springa på tunn is!!!!!!!!!!!!!!
Jag vill att mina kompisar ska vara rädda om sig!

http://www.belof.se

 
Wille

Wille

23 april 2010 20:57

"Flockspårning" dte verkar lite kul. Ja att ha sällskap under spårarbetet och inte behöva göra allt själv utan kunna dela upp alla "sökytor" det låter bra. Men sen vete 17 om det skulle vara så värst enkelt att koncentrera sig på spårning med tjejer i sällskap, tror inte det, inte för mig i alla fall.
Men det där med tunn is, det ska man akta sig för. Det kan gå illa ! Må så vara att du är liten och lätt och hade tur som klarade dig idag. Men var ännu mer rädd om dig och chansa inte.

http://willebus.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tidus-Clim - 13 februari 2012 21:38

Matten har mist en hel del vett och etikett på senaste tid, vilket framgår av det beslut hon tagit. Min blogg läggs totalt på is, något den i och för sig har gjort nu sedan i höstas minst. Innan den den officiellt förklaras lagd på is vill jag dock b...

Av Tidus-Clim - 19 oktober 2011 00:09

För vad håller hon egentligen på med, hur har hon mage att frånta min ädla nos dess stora plats på internet. Jag en hund av nordanvinden, med vidder under tassarna och rymden över ryggen. Det har hänt mycket sedan sist, men det viktigaste är nog att ...

Av Tidus-Clim - 4 juni 2011 22:31

Solen sken från högan skyn denna förmiddag, jag galopperade genom storskogen med hussen och matten i faggorna och njöt av vinden. Väl hemma igen skulle vi bara in en kort sväng för lunch innan det bar av ut igen. Och då plötsligt...från horisonten vä...

Av Tidus-Clim - 23 maj 2011 22:19

Sommaren knackar på fönstren och jag rusar vidare genom de stora skogarna. Under den senaste tiden har jag haft turen att promma en hel del promenader med sötaste Ebba. Jag har varit på allehanda skogsäventyr och tagit mig an en och annan sparvjakt. ...

Av Tidus-Clim - 3 maj 2011 21:24

Under denna händelserika dag har jag; Varit på en joggingtur med husse, i bekvämt tempo svepte vi fram längs strandvägen. Härligt att få ur sig vårkittlande energi. Varit på middag hos hussens mormor, en snäll och klok liten tant som klagar på at...

Presentation

I ett fjärran land finns en liten hund som här presenterar sina äventyr för en stund. En vardag så gyllene med fyrbent filosofi för vad vore livet utan lille hunds vovveri.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards