Tidus Clim - vovven från vidderna

Alla inlägg den 7 januari 2010

Av Tidus-Clim - 7 januari 2010 18:10

- 31 ute nu och sjunker...

Så jag tror jag går i ide...   gonatt...

Av Tidus-Clim - 7 januari 2010 12:17

Idag vaknade jag till äran av minus  - 28-29 grader! Om jag dansat på två ben under vinterns tidigare kyla, så höll jag tassarna högre i vädret än någonsin tidigare under dagens korta sväng. Tack och lov för mitt ylletäcke under det tjocka vintertäcket, varma skapelser mot pälsen. För trotts att jag har en vacker vinterskrud så håller den inte för dessa polarartade klimatsituationer, dvärgnordiskt hundarv till trotts.

Eftersom den enda lilla energi jag tappade under den korta turen var min kroppsvärme utsugen av kylan så insåg matte att det var dags för lite innomhus aktivering istället. Hon snittade upp några bitar av den älskade blodpuddingen som hon sedan, under min stolta väntan, gömde i husets allra mest otillgängliga vrår. Och sedan gav jag nosradarn fritt fram - och på ren autopilot drog den mig längs alla håll och kanter inställd på frekvensen blodpudding. Det tog många långa minuter att hitta alla livrädda små blodpuddingsnittar, innan de hamnade i min mun. Matte stängde också in några blodpuddingbitar i en tom toapappersrulle som hon sedan lät mig ivrigt befria. Och jag till och med underlät mig att gorma på med diverse tricks bara för den tindrande blodpuddingens skull. Sedan gav matte mig den lille godispluttande bollen, som poopar ut gobitar när jag skrämmer den med nosen..mmm. Mätt och trött tar jag nu en vinterlur inne i värmen...

Ovido - Quiz & Flashcards