Tidus Clim - vovven från vidderna

Alla inlägg den 9 januari 2010

Av Tidus-Clim - 9 januari 2010 12:35

Mina böner blev besvarade, för när jag och matte skulle ta oss igenom förmiddagens utomhus strapatser så visade termometern - 20, fortfarande kallt men som rena vårdagen jämfört med - 30. Och det blev en spännande sväng full av bus och hundföroreningar, jag lackerade var och varannan snödriva med vacker gul hundgraffiti till en hel del människors vardagliga förtret. Men håll till godo - ni vars tankar tillhör motståndsrörelsen mot den gula snön - om inte allt för lång tid är våren här och den smälter bort, går tillbaka till var den från början kom från.

Bara en stund efter den vintersköna promenaden kom min Nicki vän och hälsade på hemma hos mig. Stora, tunga, goa hunddam att bita och hänga i öronen på. Att tumla i famnen på och brottas med, tills jag blev alldelens trött och Nicki och hennes matte begav sig till sitt igen, och jag somnade på den gröna mattan...

Ovido - Quiz & Flashcards