Tidus Clim - vovven från vidderna

Alla inlägg den 7 oktober 2009

Av Tidus-Clim - 7 oktober 2009 15:52

Klockan 04.56 vaknade jag av att stormen rasade mot fönstrena argare än någonsin under hela mitt jordeliv. Dessutom bråkade magen ordentligt med mig. Den levde om med en sådan ren och ram magrapakalja att husse och matte vaknade. Jag försökte förgäves att kontrollera dess absurda kväden men lyckades inte. Tack och lov agerade matte halvt i sömnen på "ta hand om mig" instinkt genom att i alla fall kasta undan ryamattan som låg framför mina tassar och sekunderna senare rapade jag ut lite halvsmält middag från kvällen innan. Medan matte ragglade iväg till köket för att hämta tillbehör för utradering av denna delikatess skyndade jag mig att lapa i mig så mycket som möjligt av den, bokstavligt talat, "hemmagjorda" morgondrinken. Så gör du din egen cocktail a la hundmage - mums fillibaba på morgonkvisten i fall man inte har något viktigare för sig.

Inte allt för mätt somnade jag sedan om för att endast någon timme senare bli uttvingad i det vansinnesväder som härjade. Blåsten löpte amok, regnet vräkte ner och jag fladdrade fram som en liten tygstuv i nordanvinden, tokiga matte att ta ut liten hund i storoväder. Det blev en riktig hundrameters rusning till poopning och sedan fort in igen, in i den djupaste av sängens varma täckes gropar.

Ovido - Quiz & Flashcards