Tidus Clim - vovven från vidderna

Alla inlägg den 14 oktober 2009

Av Tidus-Clim - 14 oktober 2009 17:20

En förgången hingsttid;


Idag är det inte många dagar kvar innan det är precis två månader sedan jag blev av med en gnutta av mina ädlare delar. I sanning har jag fått ett fridsammare liv. Innan det fruktade ingreppet, vet de av er som förljer min blogg, var jag rent ut sagt furiosisk under diverse upptåg i utomhus världen (innomhusvärlden också för den delen). Så fort eventuella tikaspiranter närmade sig, må det ha varit tvåbenta, fyrbenta, plastbenta, eller träbenta så formligen exploderade miljontals olika doftmolekyler i min nosradar vilket drev mig till vansinnets rand, jagad av alla intryck. Min mage låg ständigt i för skvalpande kölvatten, och många gånger spydde jag om jag inte hade diarré.

Min blick var också en annan, skymd av machoväldets skugga och jag hade inte alltid ett så oskyldigt uppsåt...

Men det var det...

Idag har skuggan lämnat min blick till fördel för en valpigare uppsyn. Buset rullar för det mesta, mycket lyckligt och oskyldigt, i mina ögonvrår. Jag blir inte längre knark-hög av dofter i min omgivning och oavsett vilka sorts ben som håller sig intill mig så känner jag mig tillfreds i både nosradar & mage. Livet leker bokstavligt talat fram utan stressade tankar om tikar, blommor och bin.

Presentation

I ett fjärran land finns en liten hund som här presenterar sina äventyr för en stund. En vardag så gyllene med fyrbent filosofi för vad vore livet utan lille hunds vovveri.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6 7 8
9
10 11
12
13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards