Tidus Clim - vovven från vidderna

Alla inlägg den 18 oktober 2009

Av Tidus-Clim - 18 oktober 2009 19:13

Hela dagen lång har jag haft både husse och matte till mitt förfogande. Som den lille prins jag är har jag blivit lotsad till storskogen för fantastiska äventyr hela två gånger under samma dag :)

När vi anlände för andra gången, under eftermiddagen, hände något mystiskt. Ett svagt spår av en brännande doft nådde min nosradar och krokade fast den med ett järngrepp. Plötsligt drogs hela min uppenbarelse ut bland snåren, doften slet mig åt alla håll och kanter och utan någon som helst kontroll flög jag över stock och sten alldelens inpå en väldig av skogens varelser...(!) Någonting i djupet av mitt inre väcktes av denna gyllene sekund. Mina väna mörka ögon skymdes av ett glömt gult skimmer och mina tassar blev lättare mot marken - jag jagade vilt...


Men husse och matte avbröt dock min stolta stund med sina bestämda tillrop och jag återvände tomhänt... Matte satte mig i koppel men gav mig hedern åter då jag fick i uppgift att faktiskt visa husse och matte vad som dolde sig bortom åsar täckta av tallar. När vi smygande närmade oss bokstavligen kokade nosen på mig och hjärtat slog snabbare än någonsin förut - och där - bland träden skymtade hon, ett av skogens vackrare väsen. Storögd vädrade hon i luften, frustade och stirrade rakt på oss. För en stund stod tiden stilla, innan hon gjorde helt om och försvann bland träden med virvlar av löv runt de långa benen.  

Ovido - Quiz & Flashcards