Tidus Clim - vovven från vidderna

Direktlänk till inlägg 21 januari 2010

Korvräder att minnas

Av Tidus-Clim - 21 januari 2010 17:39

När jag vaknade på morgonen kunde jag fortfarande känna smaken av de ljuva korvarna..... tyvärr har jag inte direkt välsignats med den största av magar, så efter sisådär en stycken korv i mina drömmars värld så är jag proppmätt...

Vilket får mig att minnas den mest lyckade av de korvräder jag utfört. En eftermiddag i höstas när matte skulle hugga in på en kryddig italiensk variant så kom hon ihåg att hon glömt något i köket. Medan hon gick iväg så var jag uppe på vardagsrumsbordet i ett, bokstavligt talat, naffs. Korven slank ner på tre röda och kvar på brickan syntes inte en smula. Jag glömmer aldrig den stolthet som fyllde min tjocka mage efter det äventyret, och tyvärr heller inte mattes mörka blickar...

Vid ett annat tillfälle - på tal om korvjakt - när jag och matte brusade runt på en grön sommaräng krokade den underbaraste av dofter plötsligt fast i min nos. Självklart lät jag mig ledas fram till ett underbart byte - en stor finsk korvsort log glänsande mot mig i gröngräset, totalt intakt, till och med färdiggrillad. Tyvärr har jag inte heller välsignats med mycket till mun, den är inte mycket större än den mänskliga modellen vilket sannerligen hämmar under stafettäteri - för medan jag tuggade och svalde för land och rike stormade matte allt närmare och donderade, för stunden så vanhelgande, "loss"...Så mer än halva härligheten blev det inte...  



 
 
Annie

Annie

21 januari 2010 18:46

Vad härligt att du delar med dej av dina gamla korvminnen. Delad glädje är dubbel glädje, heter det ju :-)

http://peek-a-boos.bloggagratis.se

 
Kasper

Kasper

22 januari 2010 01:27

MUMS!!! Tror att jag också kommer att drömma om korvar nu i natt! Önskar verkligen att matte också kunde glömma en korv nånstans, helst förstås på det där låga bordet som Petrus vaktar åt mig. Fast en korv skulle han nog försöka sno åt sig själv, förstås. Bätte om hon glömde den i min biabädd eller så... Men det förblir nog bara en dröm.

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tidus-Clim - 13 februari 2012 21:38

Matten har mist en hel del vett och etikett på senaste tid, vilket framgår av det beslut hon tagit. Min blogg läggs totalt på is, något den i och för sig har gjort nu sedan i höstas minst. Innan den den officiellt förklaras lagd på is vill jag dock b...

Av Tidus-Clim - 19 oktober 2011 00:09

För vad håller hon egentligen på med, hur har hon mage att frånta min ädla nos dess stora plats på internet. Jag en hund av nordanvinden, med vidder under tassarna och rymden över ryggen. Det har hänt mycket sedan sist, men det viktigaste är nog att ...

Av Tidus-Clim - 4 juni 2011 22:31

Solen sken från högan skyn denna förmiddag, jag galopperade genom storskogen med hussen och matten i faggorna och njöt av vinden. Väl hemma igen skulle vi bara in en kort sväng för lunch innan det bar av ut igen. Och då plötsligt...från horisonten vä...

Av Tidus-Clim - 23 maj 2011 22:19

Sommaren knackar på fönstren och jag rusar vidare genom de stora skogarna. Under den senaste tiden har jag haft turen att promma en hel del promenader med sötaste Ebba. Jag har varit på allehanda skogsäventyr och tagit mig an en och annan sparvjakt. ...

Av Tidus-Clim - 3 maj 2011 21:24

Under denna händelserika dag har jag; Varit på en joggingtur med husse, i bekvämt tempo svepte vi fram längs strandvägen. Härligt att få ur sig vårkittlande energi. Varit på middag hos hussens mormor, en snäll och klok liten tant som klagar på at...

Presentation

I ett fjärran land finns en liten hund som här presenterar sina äventyr för en stund. En vardag så gyllene med fyrbent filosofi för vad vore livet utan lille hunds vovveri.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards