Tidus Clim - vovven från vidderna

Direktlänk till inlägg 13 oktober 2009

Brottning med drottning

Av Tidus-Clim - 13 oktober 2009 11:56

Nicki och jag har haft en hejdundrande förmiddag. I skogens alla hörn har vi nosat, kissat och busat. Det blev en ordentlig långtur så att stackars matte sedan ska orka med färdigställandet av sin uppsats. Appro på fantastiska Nicki;


Allt som Nicki gör det gör jag också. Nosor hon så nosar jag tätt intill, kissar hon någonstanns så får jag använda hela min pricksäkerhet för att träffa samma fläck med min stråle, springer hon så rusar jag ännu lyckligare intill. Hon är min livs stora idol, min lärare och min vän. Det enda jag inte riktig förstått att ta efter av henne är de lyckorullningar som spurtarna varvas med. Hennes unika lyckorullningar tycks vara något av en känsla som hon genom sin kropp manisfisterar, en känsla av bubblande och sprittande glädje som måste gnuggas av på omgivningen för att inte rinna över. Under en lyckorullning kastar hon sig ur hög fart som en potatisäck på marken, och så rullar hon som en tokdåre av glädje.

Jag har faktiskt lite svårt att förstå vad jag ska ta mig till under ett sådant burdust uttryckssätt som den finkänslige lille silverräv jag är. Därmed brukar det sluta med att jag istället passar på att börja brottas med henne för att hennes lycka ska återgå till mig. Dessutom har jag hört att man ska passa på när man har chansen (d.v.s. när hon ligger ner)

 

Det sägs föresten att Nicki är en landuppstigen drottning av leopardsälar, och vem vet...,

  

 
 
http://annebertelsen.blogg.se

http://annebertelsen.blogg.se

13 oktober 2009 12:18

vilken cool bild!

http://annebertelsen.blogg.se

 
Annie

Annie

13 oktober 2009 12:42

WOW!!
Alla borde ha en Nicki :-)

http://peek-a-boos.bloggagratis.se

 
Ingen bild

husse

14 oktober 2009 16:15

hej, vad sött och roligt och gosigt och pluffsigt det är att läsa det här, du är allt en rolig liten sprätt du, busa i soffan ikväll som vanligt! cya

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tidus-Clim - 13 februari 2012 21:38

Matten har mist en hel del vett och etikett på senaste tid, vilket framgår av det beslut hon tagit. Min blogg läggs totalt på is, något den i och för sig har gjort nu sedan i höstas minst. Innan den den officiellt förklaras lagd på is vill jag dock b...

Av Tidus-Clim - 19 oktober 2011 00:09

För vad håller hon egentligen på med, hur har hon mage att frånta min ädla nos dess stora plats på internet. Jag en hund av nordanvinden, med vidder under tassarna och rymden över ryggen. Det har hänt mycket sedan sist, men det viktigaste är nog att ...

Av Tidus-Clim - 4 juni 2011 22:31

Solen sken från högan skyn denna förmiddag, jag galopperade genom storskogen med hussen och matten i faggorna och njöt av vinden. Väl hemma igen skulle vi bara in en kort sväng för lunch innan det bar av ut igen. Och då plötsligt...från horisonten vä...

Av Tidus-Clim - 23 maj 2011 22:19

Sommaren knackar på fönstren och jag rusar vidare genom de stora skogarna. Under den senaste tiden har jag haft turen att promma en hel del promenader med sötaste Ebba. Jag har varit på allehanda skogsäventyr och tagit mig an en och annan sparvjakt. ...

Av Tidus-Clim - 3 maj 2011 21:24

Under denna händelserika dag har jag; Varit på en joggingtur med husse, i bekvämt tempo svepte vi fram längs strandvägen. Härligt att få ur sig vårkittlande energi. Varit på middag hos hussens mormor, en snäll och klok liten tant som klagar på at...

Ovido - Quiz & Flashcards