Tidus Clim - vovven från vidderna

Alla inlägg den 2 mars 2010

Av Tidus-Clim - 2 mars 2010 18:41

Ute rusar farfar vind mer rasande än han varit på flera månader. I någon form av maskopi med kung Bore kastas nu snö i sådana mängder över landskapet att de gågna dagens promenader mer liknat bergsbestigning. Och trots min tjocka päls och min energisnåla kroppsbyggnad tog dessa strapatser hårt på mina krafter...så för nu drar jag mig tillbaka på soffdivanen, i väntan på att vädrets makter ska mildras med en stilla snöbön;


"Ärade vädrets herdar, ni som upprätthåller milt och hårt i den cirkel som utgör naturen, ni som driver vila över de åldrade året. Lätta era hårda slag mot mjuka hundars nosar, Strö era glittrande leenden över de vilda djurens ryggar, och stilla luften för små fåglars trötta vingar. O ni ärade vädrets herdar hör mig, en liten hund med inte annat än de mjuka steg jag ödmjukast erbjuder längs den väg ni lagt av snö. Bli stilla..."


  

Presentation

I ett fjärran land finns en liten hund som här presenterar sina äventyr för en stund. En vardag så gyllene med fyrbent filosofi för vad vore livet utan lille hunds vovveri.

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards