Tidus Clim - vovven från vidderna

Alla inlägg den 3 mars 2010

Av Tidus-Clim - 3 mars 2010 18:16

När vi traskade fram längs hemvägen på eftermiddagen fångade mina överlägsna ögons parallaxreceptorer en erinran till rörelse några kilometer bort i luften. Mina sinnen sade mig att det rörde sig om någon sorts sagoväsen, kommen ur en annan värld än denna som vi hundar regerar. Så vad gör du här, undrade jag så klart? I ett enda språng slungade mig mina satta bakben ca 2 meter upp på den snövall (efter gårdagens storm 1 meter högre) som skiljde mig från besten. Han svävade ståtligt över den frusna älven i sakta mak och brydde sig inte alls om mina frågande blickar. Och hur mycket beundrade jag inte honom, med de vackraste av färger där han högt spejade ut över sitt viddernas rike. Å andra sidan stod käre matte och beundrade mig där nerifrån snövallen, hög och stolt som jag var ståendes på den. Och hur mycket beundrade inte hon min vackra päls där den dansade i vinden, emedan jag såg ut över mitt viddernas rike...



Presentation

I ett fjärran land finns en liten hund som här presenterar sina äventyr för en stund. En vardag så gyllene med fyrbent filosofi för vad vore livet utan lille hunds vovveri.

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards