Tidus Clim - vovven från vidderna

Alla inlägg den 10 mars 2010

Av Tidus-Clim - 10 mars 2010 11:23

Äntligen har jag återerövrat isvidden! Efter några ljumma vårvinterdagar med vattenansamlingar ovanpå isen har nu det milslånga Luleåälvsbältet stelnat till igen. Under förmiddagens långpromenad entrade jag därmed vidden österifrån, tillsammans med bäste hundvännen Nicki och de tvåbenta. Sedan bar det av kilometer efter kilometer i ojämn bus galopp från min oerfarna, men lyckofyllda, sida. Nicki däremot höll sig till den energisnåla hundtraven i forserandet av den vidsträckta omgivningen, och de tvåbenta klampade fram efter bästa halvstapplande förmåga.

Dagen var mycket ljus och vacker, och trots att solen gått i moln kände jag fortfarande hur våren nalkades. Hur dess tysta antågande svepte in som en osynlig dimma över landskapet och utdelade livskraft. Nicki och jag höll våra hundhuvuden höga och stolta emedan vinden svepte över våra nosar och vi andades in denna livskraft...

Presentation

I ett fjärran land finns en liten hund som här presenterar sina äventyr för en stund. En vardag så gyllene med fyrbent filosofi för vad vore livet utan lille hunds vovveri.

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards