Tidus Clim - vovven från vidderna

Direktlänk till inlägg 18 augusti 2009

Bad och tassikyr

Av Tidus-Clim - 18 augusti 2009 18:47

Badas...


Allting blev inte riktigt så mysigt som jag förväntat mig tidigare under denna dag. Husse och matte fick för sig att bada mig nu på eftermiddagen då dem till min besvikelse upptäckt hela veckans skogshistoria i min päls. Jag som kämpat så hårt med att fylla hårsäckarna i allehanda dofter och substanser :/ Till min välhanterade fasa så skulle dessutom klorna också klippas. I och för sig kan jag inte säga att det bekommer mig särskillt mycket, där jag sitter i husses knä och snällt håller upp aktuell tass. Däremot är det inget jag skulle komma på tanken att göra själv och medvetet, utrustad som jag är med naturliga intressen som att gräva, eller klättra i bergiga miljöer. Men väl placerad i mer "civiliserade" trakter får man väl finna sig. Så klart kvitterades min tassinsats med torkad lever och underbart avslappnande borstning :)



Älskar att borstas

Mer fundersam mot vattenormen


Torrluvan

 
 
Natalia

Natalia

18 augusti 2009 19:55

Men hjälp vad söt! Den där nosen vill man allt pussa på ;) Jag håller tummarna för att kastreringen ska gå galant! Förresten hur gammal är Tidus? Vilka raser har han i sig? Och givetvis, vad hade ni tänkt skaffa i framtiden? låter bra, det tog ett tag också innan jag kom över om stadiet utan när (när = när man har råd i mitt fall).

http://hellopiggy.bloggagratis.se

 
Felicia

Felicia

18 augusti 2009 20:45

Naw, vilken sötnos! :-)

http://grisenfrideborg.bloggagratis.se

 
Annie

Annie

18 augusti 2009 21:20

Torrluvan var ju för söt.. och du också förstås ;-)
Puss på söta nosen.

(Hälsa matte att hälsporre är broskbildning pga felbelastning. Alltså inte ben och ingenting du ska gnaga på ;-)

http://peek-a-boos.bloggagratis.se

 
Natalia

Natalia

19 augusti 2009 22:50

Nå hur gick det?

http://hellopiggy.bloggagratis,se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tidus-Clim - 13 februari 2012 21:38

Matten har mist en hel del vett och etikett på senaste tid, vilket framgår av det beslut hon tagit. Min blogg läggs totalt på is, något den i och för sig har gjort nu sedan i höstas minst. Innan den den officiellt förklaras lagd på is vill jag dock b...

Av Tidus-Clim - 19 oktober 2011 00:09

För vad håller hon egentligen på med, hur har hon mage att frånta min ädla nos dess stora plats på internet. Jag en hund av nordanvinden, med vidder under tassarna och rymden över ryggen. Det har hänt mycket sedan sist, men det viktigaste är nog att ...

Av Tidus-Clim - 4 juni 2011 22:31

Solen sken från högan skyn denna förmiddag, jag galopperade genom storskogen med hussen och matten i faggorna och njöt av vinden. Väl hemma igen skulle vi bara in en kort sväng för lunch innan det bar av ut igen. Och då plötsligt...från horisonten vä...

Av Tidus-Clim - 23 maj 2011 22:19

Sommaren knackar på fönstren och jag rusar vidare genom de stora skogarna. Under den senaste tiden har jag haft turen att promma en hel del promenader med sötaste Ebba. Jag har varit på allehanda skogsäventyr och tagit mig an en och annan sparvjakt. ...

Av Tidus-Clim - 3 maj 2011 21:24

Under denna händelserika dag har jag; Varit på en joggingtur med husse, i bekvämt tempo svepte vi fram längs strandvägen. Härligt att få ur sig vårkittlande energi. Varit på middag hos hussens mormor, en snäll och klok liten tant som klagar på at...

Presentation

I ett fjärran land finns en liten hund som här presenterar sina äventyr för en stund. En vardag så gyllene med fyrbent filosofi för vad vore livet utan lille hunds vovveri.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards