Tidus Clim - vovven från vidderna

Alla inlägg den 15 september 2009

Av Tidus-Clim - 15 september 2009 17:56

Phew, jag är nyligen inkommen från en hejdundrande joggingtur. Det var vinande skönt om nosen att få höja tempot lite med matte, vilket team vi är. Det underbara med dessa travar rundor är den avslappning som infinner sig i min lilla kropp, trotts att världen runt om kring går snabbare så går min inre värld ner i ett stillsammare mak. Jag tog alltså fram yoga takterna och höll mig i trippande fotposition hela rundan runt, nästan;

- För just när vi rundat ett gatuhörn rusar en voffande svart jakttik på oss (!) Hon vresade till sig ordentligt mot mig och gastade fräsande högt i min nacke; "Det här är mitt ställe håll dig undan" varpå jag svarade "sluta aj, vad håller du på med" men på en halv hundradel blockade matte henne lugnt och bestämt med ett morskt "hörrdudu" och satte ner henne med handen (mattes form av hund käft) i nacken. Tiken kved förvånat till för en sekund och satte sig sedan i lugn och ro intill oss, jag med för den delen. Vi det laget hade tikens husse hunnit fram med några ursäktande ramsor. Men inte var det någon fara på taket för min del, i alla fall vad jag förstod av min så obekomna matte. Vi fick sitta intill varandra (ca 20cm) en stund  och jag försökte nyfiket få till en liten rumphälsning, men lyckades inte förens vi började spatsera, fortfarande intill varandra (med respektive människa i främsta ledet). Till sist bad matte mig att titta henne i ögonen på människospråket "här", varpå jag fick en kötbulle för min omedelbara och selektiva uppmärksamhet. Sedan joggade vi vidare lika glada som vanligt över den stora världens alla möjligheter till lärdom.



Ovido - Quiz & Flashcards