Tidus Clim - vovven från vidderna

Alla inlägg den 14 februari 2010

Av Tidus-Clim - 14 februari 2010 18:14

Jag har förstått att monster nr 1 i tidigare inlägg inte varit allt för lätt att identifiera - i sanning är det en mystisk varelse som är mer än svår att förstå sig på. Så här följer nu ytterligare ledtrådar i ett försök att reda ut virrvarret av mångfalld i monstrens undre värld:

Som jag tidigare angett matar han mig stundom med ljuvliga rester, det vill säga matrester från mina människors olika måltider. Denna generösa monstergest delar han bara ut till ett begränsat antal tillfällen och då med den väldige käften han besitter på vid gavel. I denna stora mun ryms husse och mattes bästa porslin, och alla de artiraljer som förestår en brakmåltid. Och om jag som en liten afrikas fågel ska hinna ta mig en slick eller två av detta porslin, som likt en krokodils huggtänder blänker i lampskenet, får jag minsann skynda på. För innan jag vet ordet av stängs det vida gapet och han påbörjar sitt dova mulrande och brummande. Troligen äter han vid detta mystiska beteende, upp de resterande matresterna. För när han gapar igen är allt så gnistrande rent att ingen liten hundnos längre finner något intresse i vad han då har att erbjuda...nämligen ren disk.

Ovido - Quiz & Flashcards