Tidus Clim - vovven från vidderna

Alla inlägg den 24 februari 2010

Av Tidus-Clim - 24 februari 2010 18:45

Stor del av dagen har mina tassar förmedlat till mig, tsar av allehanda inomhushyss, att någon promenad inte kunnat utföras till vintervärlden där ute. - 28 grader är långt under mina tassars värdighet, (dock hunsade jag dem till lydnad för en kort nr.2 i första bästa driva)...När jag ändå är så utelämnad till mitt huvud med tillhörande påhitt kan jag väl delge er av den visdom jag i stora portioner rymmer i min till synes lilla förpackning.

Ni förstår att vi vovvar inte vet någonting om det mänskliga fenomenet vinst, förstaplacering eller på något annat vis begreppet "förmer" i relation till överhuvudtaget någonting. För med fyra tassar på jorden står vi stadigare än de flesta av er som inget annat än tysta lärare. Med budskap om att vi springer för springandets skull, leker för lekandets skull eller på något annat vis avancerar vår omgivning för nöjet i rörelsen. Hur vi rör oss för känslan av den frihet som följer med vägen som mål, det vill säga springandet för springadets skull, inte för vart det tar oss i förhållande till någon annan. Och därför kan vi också älska villkorslöst, blinda för vad som ligger bortom horisonten men medvetna om nu.


  


Ovido - Quiz & Flashcards