Tidus Clim - vovven från vidderna

Alla inlägg den 17 februari 2010

Av Tidus-Clim - 17 februari 2010 19:14

Kylan har dragit in över mina domäner igen, men trotts det har jag och matte tagit oss ut på isens vinande vidder. Annars har husse och matte för det mesta beundrat mig under dagen om de inte rännt boendet runt med golvmoppar och skursvampar i högsta hugg, mina hundsinnen säger mig att det vankas storbesök... (?) Själv har jag bidragit med att rulla av lite av min dybara päls på diverse mattor såhär inför vårfällningen, jag besitter fantastiskt vackert silke må ni tro. I klass med en fjärils vingar smider min päls för allra minsta vindpust, blänker som thailändskt siden och skiner likt pärlemo. Vem vill inte ha sådan utsmyckning av mattor, soffor och sängkläder?

I övrigt har jag mest halva dagen värmt den älskade soffdivanen, något som hade gjort vilken hundpensionär hur stolt som helst, slyngel som jag är. Men mina mjuka soffblickar har stundtals dragits med ängslans glimtar på det fruktade monster nr 2 som härjat längs golven...



Presentation

I ett fjärran land finns en liten hund som här presenterar sina äventyr för en stund. En vardag så gyllene med fyrbent filosofi för vad vore livet utan lille hunds vovveri.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15
16 17
18
19 20 21
22
23 24
25
26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards